2017(e)ko urriaren 9(a), astelehena

IRAKASLEEN PRESTAKUNTZAREN LABURPENA


“Zer prestakuntza teknologiko behar du irakasleak?”

Taldeko partaide guztiak, egun hauetan zehar hainbat informazio bilatzen egon gara ondorengo galderari erantzuteko : Zer prestakuntza teknologiko behar du irakasleak?
Galdera honi ondo erantzuteko, informazio-iturri desberdinak erabiltzeaz gain, klasean bertan emandako edukiengatik bideratu gara. Gainera arbel digitalean hitz gako batzuk ezarri genituen guztion artean, eta horrek ere lagungarria izan da galderari ondo erantzuteko.
Esan beharra dago, irakasleek haien lanbideari buruzko prestakuntza egoki eta osatu bat eduki ahal izateko, materia pedagogikoa eta teknologiaren erabilerari dagokion oinarrizko prestakuntza bat izan behar duela.

Hori dela eta, eskoletan, irakaskuntza prozesua (bai irakasle, zein ikasleen ikaskuntza prozesua) aurrera eraman ahal izateko, tresna teknologiko ezberdinak erabiltzen dira. Tresna horiek ezinbestekoak edo oinarrizkoak dira gure hezkuntzarako eta bi tresna mota bereiz ditzakegu : Software eta Hardware.
Hardwere , ordenagailuaren kanpoko periferioei deritzogu. Hau da, ordenagailua berez erabiltzen jakitea, proiektorea eta imprimagailua erabiltzen jakitea, argazki kamara, mikrofonoa… Eta Software, batez ere programak dira (segurtasuna edukitzeko programa, antibirusak, hiritartasun digitala, Informatika ofimatikako programak, kalkulu programak, musika programak, irudi programak…). Hau da ,hardwarea abiarazteko baliagarriak diren programak. Programa horiek, edukiak sortzeko, bilatzeko, kudeatzeko eta elkarbanatzeko  erabiltzen dira.
Horregatik, garrantzitsua da irakasleek, zein programa fidagarria den edo arriskutsua den bereiztea, geroxeago ikasleei informazio egokia transmititzeko. (Badaudelako orrialde askok arriskutsuak edo fidagarriak ez direnak). Gainera, orrialde askotan edonork idatzi dezake edota informazioa manipulatu edo asmatu ditzake.

Orrialde askok, batzuetan, erregistratzeko eskatzen dute eta horretarako gure datu pertsonalak sartu behar dira. Honekin ere arriskuak egon daitezela azpimarratu behar da. Baina hori ez da guztia. Askotan,interneteko edozein orrialde edo webgunean sartzen gara eta dokumentuak deskargatzen ditugu. Interneten segurtasun gabe ibiltzeak (hiritartasun digitala) ere arrisku batzuk ekar ditzake hala nola, birusak. Hau horrela ez izateko edo nolabait birusak ez izateko, komenigarria da , erabiliko ditugun hardwarari ``antibirus programak´´ jartzea.

Azkenik, arazo teknikoei dagokienez, irakasleak gai izan behar da sortzen diren arazoak ebazteko. Horretarako, arazoak antzematen eta konponbidea bilatzen jakin behar du. IIkasgelan edozer gauza gerta daiteke, ordenagailuaren arratoia ez funtzionatzea, internet ez joatea … Beraz, irakasleak gai izan behar da arazo guztiei irtenbideak aurkitzeko edota beste aukera batzuk prestatuta izateko.

Laburbilduz, irakasleak jakin behar du zeintzuk diren konpetentzia digitalaren dimentsio guztiak eta aldi berean ondo menperatu behar ditu. (informazioaren kudeaketa, konpetentzia digitala (Webcam bideo konferentziak …) ,Komunikatzen jakitea ,arazoak ebazteko programak …)

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

KAIXO!!! Hemen gure praktika ona zehatz-mehatz azaltzen dizuegu, asko gustatzea espero dugu! CLASSCRAFT-eko praktika ona