2017(e)ko urriaren 10(a), asteartea

ZER PRESTAKUNTZA TEKNOLOGIKO IZAN BEHAR DITU IRAKASLE BATEK?-MAIDER

ZER PRESTAKUNTZA TEKNOLOGIKO IZAN BEHAR DITU IRAKASLE BATEK?

Kurtsoa hasi genuenetik, irakasleak izan behar dituen prestakuntza teknologikoen inguruan jarduten eta eztabaidatzen aritu gara. Galdera honi erantzuteko, klaseetan hainbat ariketa eta textu egin ditugu, guztion artean hausnarketa egiteko helburuarekin. Horretarako, irakasleak hainbat eduki eman zizkigun gai honen inguruan jarduteko. Bestalde, azkeneko klasean, arbelean, ikaskide baten laguntzarekin, arbel digitalean gurentzat lagungarriak izango ziren hitz gako batzuk ezarre genituen guztion artean.

Hasteko, aipatzeko da, irakasle baten prestakuntza erdi osatua dagoela. Guar egun, irakasle bat guztiz prestatua egon ahal izateko, gai pegadogiko eta teknologiaren erabileraren inguruko ezagutza minimo batzuk izan behar ditu. Azken finean, irakasle batek jakin behar duelako teknologia apartuak irakasten ari dien materiarekin erlazionatuz, klaseetan ezartzen. Sofware eta Hadware modu zehar edota zuzen batean erabiltzeko gai izan behar du, tresna teknologiko hauek, ezinbestekoak edo oinarrizkoak direlako gaur egungu hezkuntzan.

Softwareari buruz hitz egiten dugunean, ezinbestekoa da aipatzea, ordenagailuaren atal logikoa dela esatea. Hots, hardwarea abiarazteko balio duen programa eta agindu sorta da. Hemen barruan beraz programak egongo litzatezke ( segurtasuna edukitzeko programa, antibirusak, hiritartasun digitala, irudi programak, musika programak..). Programa hauek, edukiak sortzeko, bilatzeko, kudeatzeko, elkarbanatzeko eta konpartitzeko erabiltzen dira.

Hadwerea ordea, ordenagailu baten zati fisiko eta ukigarriei dagokie, bere osagai elektriko, elektroniko, elektromekanikoa eta mekanikoak dituelarik. Softwarearen kontrakoa, lehen aipatu bezala, honek osagai ukiezinei egiten baitie erreferentzia.Harware batek elementu fisiko (ukitu egin daitezkeenak) guztiei egiten die erreferentzia, ordenagailu pertsonal baten kasuan honako hauek izango lirateke: Disko unitatea, monitorea, teklatua, plaka base edo txartel nagusia, mikroprozesadorea, kabinetea, memoriak, e.a

Bestaldetik, softwarea elementu ukiezina da, informazio, ideia, kontzeptu, sinbolo bezala existitzen dena; ordenagailu baten “zati inmateriala” dela esan daiteke. Liburu batekiko metafora bat egiten badugu, tapak, orrialdeak eta tinta hardwareari dagozkie, hitzen, esaldien eta paragrafoen eduki edo informazioa softwareari legozkieke.

Hau guztia esan ostean, ikusi dezakegu zein garrantzitsu den irakasle batek oinarri teknologikoak edukitzea. Klase bat ematerako orduan, umeak ondo orientatzeko eta egoki adierazteko zeintsuk diren horrialde fidagarriak eta zeintsuk ez. Bestalde, bere irakasgaia ematerako orduan, oinarri teknologikoa edukiz gero, proiektorearen, power ponitaren edota beste programa sorta askoren laguntzarekin irakatzi ahal izango du bere irakasgaia, haurrentzat materia erakargarriagoa bihurtuz.

Bestalde, gaur egun gero eta ohikoagoa da, gelako ordenadorea matxuratzea edota behar bezain ondo ez funtzionatzea. Kasu hauetan, irakasleak gai izan behar du sortzen diren arazaoak ebazteko, klasea bertan behera gelditu ez dadin.


Konklusio moduan, irakasleak jakin behar du zeintsuk diren konpetentzia digitalaren dimentsio guztiak eta alde berean ondo menperatu behar ditu atal guztiak.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

KAIXO!!! Hemen gure praktika ona zehatz-mehatz azaltzen dizuegu, asko gustatzea espero dugu! CLASSCRAFT-eko praktika ona