Kurtso hasieran ez nekien ia ezer IKTei eta horiek duten garrantziari buruz. Baina kurtsoa pasa ahala konturatu naiz irakasleak izan behar dituen ezagutzak barneratzen joan naizela eta irakasle bate kondo menperatu behar dituela IKTak umeen hezkuntza-prozesuan laguntzaile eta erraztatzaile izateko. Errazteko, irakasleak ariketa ezberdinak, testuak erakutsi, aurkezpenak… kontuan hartu behar ditu. Gaur egun, teknologiaren aroan egon arren, XXI. mendean badaude zenbait irakasle ez dutenak prestakuntza beharrezkoa edo ez dutenak nahi teknologiarekin zerikusia duen ezer ikasi. Aurreko egunean irakasle batek izan behar duen prestakuntza eta zein den garrantzi handiena duena eztabaidatu genuen.
Irakasleek
konpetentzia teknologikoa izan behar dute, lehen aipatu dugun bezala, baina ez
baldin badute, ikasleen garapena eta ikaskuntza oztopatzen du. Irakasleak
ezagutzak izan behar ditu baina horrekin batera pedagogia eta teknologia eskutik
doaz, beraz hiruen artean oreka egon behar da.
IKTaren oinarriak Hardware eta Software dira,
eta irakasleak bi oinarri hauek oso argi izan behar ditu. Lehena, ordenagailu baten
objektu fisikoak osatzen dute; hala nola, sagua, bozeragailuak, teklatua… Bestetik,
bigarrena, ordenagailu baten zati ukiezinak dira hodeian egon daitekeenak.
Adibide gisa: Googleleko programak ditu.
Irakasle hitza esaten
duen bezala irakasleak irakatsi egiten du beraz, teknologia tresna bat izan
beharko luke ikasleen ikaskuntza errazteko. Teknologia garrantzi handia izan arren, une honetan, dozenteak
oztopoak eta arriskuak jakin eta ikasleei erakutsi behar dizkie. IKTa zertarako
balio du:
- Osasunaren/Ingurumenaren
babesa: haurren osasuna eta
ingurumenaren babesa oso garrantzitsua da. Horregatik, ikasleei erakutsi
behar diegu ingurumena zaindu behar dugula eta norberaren osasuna babestu
behar dugula.
- Arazoak detektatzea eta
konpontzea: IKTen inguruan
egunero arazo ezberdinak aurki ditzakegu eta haiei aurre egiten ikasi
behar dugu. Gainera, umeen aurrean urduritasuna erakusten badugu arazo baten
aurrean haiek berdina sentituko dute beraz edozein arazo edo oztoporen
aurrean lasaitasuna erakutsi behar dugu.
- IKT, komunikazio tresna: irakasleen tresna nagusiena hizkuntza eta
lenguaia dira. Baina teknologia oso lagungarria izan daiteke irakasleen
arteko harremana sendoa izateko edo gurasoekiko harremana izateko eta
ikasleei edozein uneetan mezuren bat konpartitzeko.
·
Informazioaren
kudeaketa: Irakasleak erakutsi behar die
ikasleei nola kudeatu Internetan dagoen informazio guztia. Interneta edozein
erabili dezake beraz hainbat gezur daude sarean. Horregatik, ikasleei erakutsi
behar diego zein iturri fidagarriak
izan daitezke eta zeintzuk ez. Fidagarriak Google Academico eta DIALNET dira,
besteak beste. Informazio guztia hori kudeatu eta antolatzeko hainabta programa
erabil dezakegu edukiak sortzeko:
- Kalkuluko programak: kalkulu
orriak edo bestelako eragiketak (batuketak, kenketak, biderketak…)
egiteko eta informazioa taula moduan antolatzeko balio duten programak. Ezagunetarikoena Excel izan daiteke..
- Aurkezpen programak: : informazio jaso
eta modu ezberdinetan aurkezteko ere programa ezberdinak erabili dugula
ikasi dugu irakasle bezala erabili ahal izateko. Adibidez: Prezzi,
Pontow eta Power Point.
- Irudi programak: hainbat programa daude
irudiak sortu, editatu, partekatu… egiteko. Hala nola, Paint eta Pixlr.
- PLE o AMIA: erabiltzen ditugun
aplikazioak elkartuz baliabide biltegia sortzen da. PLEa enpresa askok erabiltzen duten metodo
bat da, horren ondoren, analisia egiten da izandako ahuleziak,
indarguneak, mehatxuak eta aukerak aztertuz. Honi esker hausnarketa
kritikoa egin dezakegu. Programa ezberdinak ditugu AMIA egiteko: Genialy,
Coogle, Symbaloo…

Programa guzti hauek ofimatika programen
barruan daude; hau da, programa bilketa dira
eta gaur egun nagusienak Google eta Microsft direla esan dezaket.
- Segurtasuna: Interneta oso garrantzitsua eta baliagarria
da baina arriskutsua ere bada, beraz, dozenteak aurretik aipatutako
programak nola erabili behar diren jakin behar du ikasleei erakusteko
haien erabilpena. Bestela, identitatea, datu pertsonalak… edozeinen
agerian geldituko daiteke.
Aipatutako
guztiarekin batera, administrazio lanak
egiteko oso baliagarria da. Irakasleak notak beste irakasleekin partekatzeko eta batez
bestekoak edo beste gauzak egiteko programa ugari daude esan beharra dago.
Honekin
guztiarekin, ¿Zer prestakuntza
teknologikoa izan behar du irakasle batek? Galderaren erantzun aurkitu
dudala ustez dut. Eta honela irakasleen prestakuntza hona izango balitz umeak
konpententzia digitala ondo garatzea lortuko lukete eta hiritartasun digitala lortuko litzateke.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina